Kuchnia

Śniadanie na słodko na 3 sposoby

Śniadania na słodko

Znudziły Wam się śniadania złożone z kanapek, albo płatków na mleku? Spróbujcie naszych słodkich śniadaniowych i prostych w przygotowaniu propozycji i skończcie ze śniadaniową monotonią.

Znacie to powiedzenie, żeby śniadanie zjeść samej, obiadem podzielić się z przyjacielem, a kolację oddać wrogowi? Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Od niego zależy jak zacznie i ułoży się Twój dzień. Warto więc zadbać, żeby był to posiłek pożywny, dodający energii i sprawiający radość, a zjedzony w dobrym towarzystwie to już w ogóle gwarancja dobrego dnia.

Śniadania na słodko kojarzą się przede wszystkim z wakacjami we Włoszech, gdzie codziennie rano podają słodkie, maślane bułeczki i drożdżówki, do tego nutella, dżemy i inne słodkości. Zawsze zastanawiało mnie jak to jest możliwe, że Włoszki są tak szczupłe i zgrabne! Zjadając kaloryczne śniadanie dostarczamy do mózgu dużą dawkę węglowodanów, które zasilą go i poprawią jego działanie. Sprawdź nasze 3 propozycje na słodkie śniadanie.

Śniadanie na słodko #1 – Owsianka z musem truskawkowym

Owsianka czyli najzdrowsze co możemy zjeść na śniadanie. Owies bowiem ze wszystkich zbóż jest najbogatszy w białko i zawiera cały szereg ważnych dla organizmu aminokwasów. Miska owsianki zapewni naszym komórkom mózgowym dzienną porcję witamin z grupy B, które odpowiadają za układ nerwowy, pamięć i koncentrację, a także przyswajanie wiedzy. Ziarno owsa zawiera także selen i magnez, które w połączeniu ze wspomnianymi już witaminami z grupy B tworzą ochronę antydepresyjną i likwidują złe samopoczucie. Dodatkowo owsianka jest cennym źródłem witaminy E, która chroni nasze komórki i spowalnia procesy starzenia. No i ten błonnik, który jest ogromnie ważny i potrzebny w diecie. Chyba dalej nie muszę Was już przekonywać do owsianki.

Jak ją przygotować? To proste! Wystarczy wieczorem zalać płatki owsiane wodą i przykryć, a rano odlać nadmiar wody o ile taki w ogóle będzie i polać ją musem truskawkowym. Warto dodać też suszoną żurawinę lub migdały. Takie śniadanie to prawdziwa bomba witaminowa!

Owsianka z truskawkami

Owsianka z truskawkami

Śniadanie na słodko #2 – Gofry

Tu wkraczamy na nieco bardziej kaloryczny rewir. Możemy jednak zadbać, żeby były nieco zdrowsze wybierając zdrowsze dodatki, np. orzechy, migdały, suszone owoce. Jeżeli jednak nie przeszkadza nam kaloryczność gofrów to najlepsze są oczywiście te z bitą śmietaną, owocami i polewą. Zrobienie dobrych, chrupiących gofrów wcale nie jest trudne i ciasto na nie przygotowuje się bardzo podobnie jak ciasto na naleśniki. Najważniejsze jest dobre ubicie białek jajka, wówczas będą wyjątkowo puszyste.

Jak zrobić ciasto na gofry? Posłużymy się filmikiem instruktażowym zaprzyjaźnionego kanału Uduś.pl

Śniadanie na słodko #2 – Pancakes

A może śniadanie w stylu amerykańskim? Oczywiście bez bekonu, bo na słodko. Pancakes to małe, okrągłe placuszki przygotowywane w sposób podobny do naleśników z dodatkiem proszku do pieczenia, sody oczyszczonej i na bazie kefiru lub maślanki. Są puszyste, mięciutkie i doskonale komponują się z owocami i jogurtem lub klasycznie polane syropem klonowym. Smaży się je na suchej patelni, w związku z czym nie są tłuste. Pancakes na śniadanie pokochają i dzieci i dorośli, a ich przygotowanie zajmuje dosłownie chwilę!

[Głosów:1    Średnia:5/5]
Podziel się

Skomentuj

Your email address will not be published. Required fields are marked *