KuchniaZdrowie

Kefir – naturalny probiotyk, który powinnaś włączyć do swojej diety

Kefir - właściwości, kalorie

Pożywny i zarazem bardzo pożyteczny dla naszych jelit. Mowa o kefirze, czyli mlecznym napoju poddanemu procesowi fermentacji. Zwykle powstaje z mleka krowiego, ale na półkach sklepowych spotkamy również jego kozi odpowiednik. Włącz go do swojej diety i przekonaj się o niezwykłych właściwościach kefiru.

Właściwości kefiru

Niezwykłe właściwości zdrowotne, a także smak i gęstą, lekko gazowaną konsytstencję kefiru doceniono już blisko 3000 lat temu kiedy powstawały pierwsze fermentowane mleczne napoje. Mało kto wie, że zawiera w sobie niewielką ilość alkoholu, który powstaje w wyniku procesu fermentacji. Bez obaw, jest go naprawdę niewiele i z pewnością nie wpłynie na nasze zachowanie. Kefir jest bardzo dobrze przyswajalny, wspomaga oczyszczanie organizmu (poprawia perystaltykę jelit), dostarcza bakterii kwasu mlekowego, które budują naszą odporność.

Jest także cennym źródłem łatwo przyswajalnego wapnia, pełnowartościowego białka czy witamin z grupy B, które wspomagają układ nerwowy, a także witaminę K. Regularne spożywanie kefiru obniża poziom złego cholesterolu i ciśnienia krwi oraz buduje odporność. Możemy także spodziewać się straconych kilogramów ze względu na niską kaloryczność kefiru i właściwości wspomagające oczyszczanie organizmu. Dodatkowo zapewnia doskonałe odżywienie ze względu na bogactwo składników odżywczych i witamin przez co nie odczuwamy po nim napadów głodu i nie mamy potrzeby podjadania.

Dlaczego warto pić kefir?

Przede wszystkim ze względu na bardzo pozytywne właściwości prozdrowotne. Dlatego warto na stałe włączyć go do codziennego jadłospisu zarówno swojego jak i swojej rodziny, w tym przede wszystkim dzieci. Szczególnie wskazany jest po antybiotykoterapii, która “wyjaławia” florę bakteryjną jelit, również z tych dobrych bakterii. Zapewniamy sobie wówczas ochronę przed grzybami, które lubią się mnożyć w osłabionym organizmie. Kobiety szczególnie powinny spożywać kefir w czasie ciepłych dni, w których temperatura sprzyja mnożeniu się drobnoustrojów w pochwie i łatwo o infekcje grzybicze. Bakterie kwasu mlekowego zawarte w kefirze pomogą utrzymać odpowiednie pH tego delikatnego miejsca. Kolejnym argumentem przemawiającym za picie kefiru, szczególnie w upały są jego chłodzące właściwości, dzięki czemu nie odczuwamy zmęczenia i rozdrażnienia wywołanego gorącem.

Ile kalorii ma kefir?

Szklanka kefiru naturalnego czyli ok. 100 g zawiera ok. 51 kcal, 3,6 g białka, 1,8 g tłuszczu i 5 g węglowodanów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
Podziel się

Skomentuj

Your email address will not be published. Required fields are marked *