KuchniaZdrowie i Diety

Kotlety z buraków i kaszy jaglanej

Wegańskie kotlety z buraków

Przygotowanie zdrowego posiłku, który dostarczy nam energii i niezbędnych wartości odżywczych nie musi oznaczać całego dnia spędzonego w kuchni, a wcześniej spędzonego na długich zakupach w zatłoczonych marketach. Wykorzystaj składniki, które prawdopodobnie masz w swojej kuchni i stwórz zdrowy, pełnowartościowy posiłek.

Kotlety z buraków i kaszy jaglanej to świetny sposób na obiadowy dodatek, a w połączeniu z bułką i warzywnymi dodatkami stworzy smaczną i zdrową burgerową propozycję. Spakowane do lunchobxa będą idealną i pożywną przekąską w przerwie od pracy. Przekonywać dalej? Lepiej zabierzmy się do roboty!

Kotlety z buraków i kaszy jaglanej – składniki na ok. 30 sztuk

  • buraki obrane i starte na dużych oczkach (2 szklanki)
  • kasza jaglana (2 szklanki suchej kaszy)
  • por
  • czosnek (2 ząbki)
  • mąka pszenna, ryżowa lub kukurydziana (1/4 szklanki)
  • sos sojowy (2 łyżki)
  • por
  • uprażone pestki słonecznika, nasiona sezamu, nasiona siemienia lnianego (w sumie 2/3 szklanki)
  • olej (1/4 szklanki)
  • przyprawy: kolendra (1 mała łyżeczka), imbir (1 mała łyżeczka), chili (pół łyżeczki), sól, pieprz (do smaku)

Sposób przygotowania:

  1. Kaszę jaglaną ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
  2. Pora drobno posiekaj.
  3. Połącz wszystkie składniki, naoliw dłonie olejem i formuj kotlety. Układaj je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  4. Piecz w temperaturze 180 stopni przez ok. 20 minut, następnie przewróć wszystkie kotlety i piecz jeszcze 10 minut.
[Głosów:2    Średnia:5/5]
Podziel się

Skomentuj

Your email address will not be published. Required fields are marked *