Zdrowie i Diety

Woda z cytryną i jej oczyszczająca moc

Woda z cytryną

O dobroczynnych właściwościach wody z cytryną mówi się od dawna, ale żeby z nich w pełni korzystać, trzeba wiedzieć jak powinno się ją przyrządzać i kiedy najlepiej ją pić i jak często.

Codzienne picie szklanki przegotowanej wody z cytryną na czczo (przed pierwszym posiłkiem) to sprawdzony sposób na oczyszczenie jelit ze złogów, które mogą przyczyniać się do gorszego samopoczucia oraz poprawienie swojej odporności. Pij ją codziennie, a szybko odczujesz jej zbawienne właściwości.

Woda z cytryną to świetny sposób na nawodnienie odwodnionego po nocy organizmu i dawka witaminy C, która wspomoże nasz układ odpornościowy. Pita regularnie może pomóc w zapobieganiu przeziębień i zwiększy naszą odporność na wirusy. W jaki sposób przygotować napój? Do szklanki wody wkrajamy plastry cytryny lub wyciskamy sok z cytryny. Dodatkowo napój możesz wzbogacić o inne składniki, np. miód, imbir, kurkumę, miętę, plasterki ogórka i inne dzięki którym stworzysz prawdziwą odżywczą bombę witaminową. Nie ma potwierdzenia w nauce jaka powinna być idealna temperatura wody pitej z dodatkiem cytryny. Jedni przekonują, że woda powinna być lekko ciepła (ale nie gorąca), inni, że zimna, żeby zatrzymać w niej jak największą ilość witamin. Prawdopodobnie nie ma to większego znaczenia, więc po prostu pijmy taką jaką lubimy. Zimą możemy dodać odrobinę ciepłej wody do napoju, żeby dodatkowo nie wychładzać organizmu, z kolei latem zimna woda zapewni miłe uczucie odświeżenia i ugasi pragnienie.

Wodę z cytryną warto pić każdego ranka na co najmniej pół godziny przed pierwszym posiłkiem i innymi płynami, np. poranną kawą. To świetna opcja dla osób odchudzających się i liczących spożywane kalorie. Szklanka takiego napoju liczy bowiem ok. 9 kcal. To również doskonały sposób na uzupełnienie witaminy C i możemy liczyć na pokrycie jej dziennego zapotrzebowania w ok. 25%.

Zalety regularnego picia wody z cytryną

Woda z cytryną to źródło przeciwutleniaczy, dzięki zawartości flawonoidów w soku z cytryny. Przyczyniają się one do zmniejszenia ryzyka występowania nowotworów i chorób układu krążenia ze względu na ich pozytywny wpływ na obniżanie się ciśnienia krwi. Z kolei kwas cytrynowy zawarty w soku pomaga w rozbijaniu kamieni nerkowych i usuwaniu ich z organizmu oraz przyspiesza wydzielanie żółci, dzięki czemu spożywane przez nas tłuszcze zostają szybciej strawione. Woda z cytryną jest doskonałym nawadniaczem, a odpowiednio nawodniony organizm ma pozytywne konsekwencje w koncentracji i procesach myślowych.

Warto zatem na stałe wprowadzić rytuał picia napoju na stałe do swojego cyklu dnia i spożywać go nie tylko rano, ale również w ciągu dnia ciesząc się jego pozytywnymi dla zdrowia i samopoczucia właściwościami.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
Podziel się

Skomentuj

Your email address will not be published. Required fields are marked *